Marzec 2017 – kolejny etap matematyki metodą Domana: porównania (Maja skończyła 12 miesięcy)

ZNAKI WIĘKSZOŚCI I MNIEJSZOŚCI …., CZYLI PORÓWNUJEMY ILOŚĆ KROPEK NA KARTACH PODĄŻAJĄC ZA SUGESTIAMI GLENN’A DOMANA

   Dzisiaj wpis szczególny, bo wczoraj Maja skończyła dokładnie roczek. I wraz z urodzinami zaczęliśmy nowy etap matematycznej przygody tj. porównywanie ilości. A jak wygląda uczenie  takiego niemowlaka? Na razie mówię i pokazuję jej na której karcie jest większa liczba kropek. Do tego potrzebny jest nam znak większości, który na szczęście mamy w naszym matematycznym zestawie. Po pewnym czasie skorzystamy z tego samego znaku, aby pokazać, że na jednej z kart jest mniej kropek niż na drugiej.

  Zupełnie inaczej niż było do tej pory (chociaż z krótkimi ciągami też tak czasem robiłam) pokazuję jej obie karty z kropkami i znak większości równocześnie rozkładając wszystkie trzy karty na podłodze bądź na stoliku. Tak zresztą zaleca Doman w swojej książce: „How to Teach Your Baby Math” („Jak nauczyć swoje dziecko matematyki”), którą podałam w części Przydatne materiały.

  Nadal kontynuujemy naukę- zabawę w matematykę metodą Domana przedstawiając w trzech sesjach dziennie trzy porównania w każdej. Na zdjęciu reprezentującym ten wpis mamy przykład porównania 75>27, przy prezentacji którego powiedziałam Majce, że „seventy-five is greater than twenty-seven” oczywiście w języku angielskim. Można działać też w 100% po polsku albo w innym języku. U nas akurat wyszło, że matematyką zajmuję się ja – pomysłodawca dwujęzyczności zamierzonej/ nienatywnej w naszym domu, który mówi do Mai wyłącznie w języku angielskim.

 Po tygodniu planuję włączyć możliwość wyboru, czyli pozwolić „bejbikowi” wybrać, która z podanych dwóch ilości kropek jest większa od tej położonej obok znaku >.

 Kolejne dwa tygodnie analogicznie zostaną poświęcone znakowi mniejszości. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *