fbpx

“Magia tkwi w dziecku, a nie w kartach”

Glenn Doman

Treść poniższego artykułu w skrócie:

  1. Dlaczego wczesna umiejętność czytania jest taka ważna
  2. Co to jest czytanie globalne
  3. Przyczyny niepowodzeń rodziców
  4. Cel kursu
  5. Pierwszy kurs o czytaniu globalnym na polskim rynku przyjazny rodzicom
  6. Wczesne czytanie a szkoła
  7. Czy dziecko, które jeszcze nie mówi może uczyć się czytać
  8. Czytanie globalne metodą Domana a język polski
  9. Czytanie na głos a umiejętność czytania
  10. Czytanie globalne a wspieranie rozwoju językowego dziecka (w tym w językach obcych)
  11. Tematyka kursu Taki Maluch a już Czyta
  12. Dla kogo jest nasz kurs
  13. Jak uzyskać dostęp do szkolenia

Dlaczego wczesne nabycie umiejętności czytania jest takie ważne

Jeśli uda nam się wychować małego czytelnika to posiądzie on umiejętność czytania w czasie, kiedy na czytanie będzie mieć nieograniczoną ilość czasu, a tym samym do wieku szkolnego pochłonie niezliczoną ilość książek, a tym samym wiedzy. Wiedza, która przychodzi bezwysiłkowo i naturalnie zostaje też naturalnie przyswojona i rozbudza apetyt dziecka na więcej. Maluch pokocha uczenie się zanim to stanie się szkolnym przymusem, a dzięki temu, że zacznie tak wcześnie w wieku szkolnym zawsze będzie z wiedzą tak do przodu, że nigdy nie poczuje tego przymusu uczenia się tu i teraz, żeby dostać dobrą ocenę.

Wiedza, która przychodzi bezwysiłkowo i naturalnie zostaje też naturalnie przyswojona i rozbudza apetyt dziecka na więcej.

Wcześnie czytające dzieci są otwarte na świat oraz jako, że zaczerpnęły informacje z różnych dziedzin mają dokładnie sprecyzowane zainteresowania, które są bardzo urozmaicone. Nigdy się nie nudzą i zawsze wymyślą sobie coś ciekawego. Czytanie wspiera kreatywność, nieszablonowe myślenie, jak również relaksuje. Widzę to po mojej starszej córce. To tylko mały wycinek korzyści jakie daje wczesne otoczenie dziecka słowami.

Czym jest czytanie globalne

Aby wyjaśnić o co chodzi posłużę się cytatem z jednego z moich webinarów: “Najlepiej spróbuję wyjaśnić, że Metoda Domana, którą stosujemy, uczy czytania wyrazów jak obrazów. Tak więc uczymy dzieci patrzenia na kartkę i widzenia wszystkiego co się na niej znajduje jako całości, w krótkiej chwili.

Oczywiście, to zaczyna się od pojedynczych słów, a potem przechodzi do wyrażeń i zdań, ale jeśli nauczysz dziecko czytania Metodą Domana, to ich czytanie nie będzie takie samo jak nasze. My czytamy od lewa do prawa, po jednej linijce na raz… ale Metoda Domana skierowana zarówno do dziecka jak i dorosłego, uczy przyswajania treści całej strony, w taki sposób jak to się dzieje, gdy patrzymy na obraz. Na przykład, gdy oglądamy obrazy, nie patrzymy na nie poczynając od górnego lewego rogu i nie myślimy sobie: „niebieskie, niebieskie… ooo białe – czyli chmura – … niebieskie niebieskie…”

Nie patrzymy na obraz tak jak na zapisaną kartkę papieru. Przyswajamy obraz jako całość. WIDZIMY wszystko co ten obraz zawiera. Metoda Domana uczy dzieci czytania właśnie w taki sposób.” – Jordan Christian (Doman International) 

Metoda Domana (…) uczy czytania wyrazów jak obrazów.

Czytanie globalne to najczęściej stosowana część metody Glenna Domana i często mylona z całą jego filozofią. Jest to jednak tylko wycinek całej metody, która obejmuje prawie wszystkie najważniejsze aspekty rozwoju dziecka. Czytanie globalne to czytanie całowyrazowe. Zaczynamy od ogółu do szczegółu. Na początek musimy pokazać dziecku dużo słów odpowiedniej wielkości, żeby samo odkryło że składają się z sylab i liter. Dzięki temu z czasem instynktownie dojdzie do tego, jak odczytywać nowe słowa, nie zdając sobie z tego sprawy. Ta metoda wykorzystuje umiejętności prawej półkuli mózgowej. Dominuje ona u małych dzieci do 6 roku życia i jeżeli w tym okresie ją rozwiniemy to dziecko będą miały między innymi świetną pamięć i koncentrację. Nie znaczy to, że ze starsze dzieci nie mogą się uczyć czytać globalnie.

Na początek musimy pokazać dziecku dużo słów odpowiedniej wielkości, żeby samo odkryło że składają się z sylab i liter. Dzięki temu z czasem instynktownie dojdzie do tego, jak odczytywać nowe słowa, nie zdając sobie z tego sprawy.

Przyczyny niepowodzeń rodziców i cel kursu

Ze statystyk wynika, że średni czas wdrażania czytania globalnego przez rodziców to dwa tygodnie. Niestety po tym czasie rodzice często się zniechęcają i rezygnują, ponieważ dziecko nie chce patrzeć na karty. Oni z kolei chcą wprowadzać tę metodę zgodnie z wszystkimi zaleceniami Glenna Domana i uważają, że jeżeli zrobią jakieś swoje zmiany, to ta metoda nie zadziała. Często również chcą wspierać się harmonogramami i planami i podchodzą do zadania zbyt poważnie. W tym kursie chcemy pomóc Ci w przejściu tych początkowych kryzysów, a być może nawet zupełnie im zapobiec i pokazać że da się metodę wprowadzać bez żadnego stresu. 

Doman w swoich książkach podaje wstępny harmonogram, stąd głównym problemem rodziców jest zbytnie trzymanie się schematów. Za bardzo skupiają się na technice zamiast podążać za dzieckiem. Zdarza się, że rodzic mierzy czas od jednej prezentacji do drugiej. Musi to być dokładnie 15 minut, z zegarkiem w ręku. Niektórzy myślą, że jak karty nie będą określonej wielkości i w określonym kolorze to metoda nie zadziała. Tak samo, gdy nie będą prezentować określonej liczby zestawów dziennie, czy określonej ilości kart w zestawie. Oczekują też, że dzieci będą skupiać się na kartach jak pilny uczeń w szkole. Tych błędnych przekonań jest o wiele więcej.

W tym kursie chcemy pomóc w przejściu tych początkowych kryzysów, a być może nawet zupełnie im zapobiec i pokazać Wam że da się metodę wprowadzać bez żadnego stresu.

Pierwszy kurs o czytaniu globalnym na polskim rynku przyjazny rodzicom

Nie chcemy Twojego niepowodzenia, zniechęcenia, czy braku motywacji. Wręcz przeciwnie. Chcemy Twojego sukcesu. Chcemy, żebyś od pierwszego dnia działania miała ogrom motywacji oraz odpowiednie podejście na luzie. Żebyś od pierwszego dnia wiedziała co jest tak naprawdę ważne.

Tworząc kurs kierowałyśmy się metodą wzorowaną na innych kursach, które udało nam się przerobić do końca w dość krótkim czasie. Dodam tutaj, że na swoim koncie mam wiele nieskończonych, a nawet nie zaczętych. A co zachęci Cię do przerobienia kursu? Minimum poświęconego czasu. Potrzebujesz zaledwie 5-10 minut dziennie.

Ogrom wiedzy podzieliłyśmy na krótkie lekcje, których średnia długość to właśnie 5 minut. Mnie taka forma szkoleń bardzo zachęca. 5 minut w samochodzie…potem korek i kolejne 5 minut i nawet się nie obejrzysz przerobisz cały kurs i czytanie globalne pójdzie jak z płatka. Jest zaledwie kilka lekcji nieco dłuższych.

Chcemy Twojego sukcesu. Chcemy, żebyś od pierwszego dnia działania miała ogrom motywacji oraz odpowiednie podejście na luzie.

Dodatkowo nagrywając wzorowałyśmy się z Martyną Gąsior, która jest współautorką kursu na najlepszych autorach kursów. Dołożyłyśmy wszelkich starań, aby to nie był monotonny wykład. Jest mnóstwo pozytywnej energii, którą chcemy Cię zarazić. Tą energię możesz sobie dawkować w zależności od tego ile znajdziesz czasu, aby obejrzeć/ wysłuchać lekcji. Pamiętaj, żeby codziennie znaleźć ok. 5-10 minut. Zdecydowana większość nagrań jest mojego autorstwa, Martyna dzieli się głównie doświadczeniem ze swoim synkiem i pomaga ogarnąć kilka spraw- ja jestem dość niezorganizowana, a tak poza tym działa za kulisami, gdzie odwala kawał dobrej roboty jeśli chodzi o kwestie techniczne.

Ogrom wiedzy, który chcemy przekazać jest podzielony na krótkie lekcje. Średnia długość trwania jednej to 5-10 minut.

Wczesne czytanie a szkoła

Częste obawy rodziców związane są również z tym, że ich dzieci mogą się nudzić w szkole. Tak naprawdę jednak nie wiemy, czy dziecko będzie w przyszłości radzić w szkole. To jest jedna wielka loteria i nie warto tego zostawiać przypadkowi. Prawda jest taka, że w szkole nudzą się i zdolni i średni i słabi uczniowie. Zwykle problemy szkolne mają dzieci, które nie są rozwinięte.

Jeżeli nie będziemy rozwijać dziecka może mieć problemy a koncentracją, zapamiętywaniem i szkoła będzie dla niego bardzo stresującym doświadczeniem. Natomiast rozwijając dziecko sprawiamy, że rozpocznie naukę z dużą wiedzą i będzie niejako odporne na nieidealny system szkolny, w którym zdolne dzieci często nie rozwijają swoich umiejętności ponieważ program jest wypośrodkowany, a czasami jeżeli klasa jest słaba to poziom nauczania dostosowuje się do większości. Często się po prostu nie da inaczej i nauczyciele nie mogą nic na to poradzić, ponieważ chcą mieć jakiekolwiek rezultaty w nauczaniu i muszą zrealizować program.

Prawda jest taka, że w szkole nudzą się i zdolni i średni i słabi uczniowie. Zwykle problemy szkolne mają dzieci, które nie są rozwinięte. (…) Rodzic więc więcej ryzykuje nie rozwijając dziecka, niż stosując metodę Domana.

Rodzic więc więcej ryzykuje nie rozwijając dziecka, niż stosując metodę Domana. Zdolne dzieci i tak często rozwijają na zajęciach dodatkowych, a jeżeli trafią na dobrego nauczyciela to i tak przygotuje im więcej zadań dodatkowych i zwolni ich z ćwiczenia tego, co już mają opanowane. 

Czy można uczyć czytać dziecko, które jeszcze nie mówi

Warto wiedzieć, że słuchanie, mówienie i czytanie to są trzy osobne umiejętności. Dlatego wbrew obiegowej opinii, dziecko może zacząć rozwijać czytanie zanim nauczy się mówić. Co ciekawe, dziecko może czytać zanim zacznie mówić, tylko początkowo maluszek nie zdaje sobie z tego sprawy. W czytaniu globalnym nie chodzi też o zapamiętanie każdego pokazanego słowa, więc bez sensu jest parcie na określoną ilość powtórzeń na kartę. Zwłaszcza jak nam dziecko pokazuje, że już nie chce. Oczywiście dziecko sporo słów zapamięta prawopółkulowo czy tego chcemy czy nie, ale to nie jest celem prezentacji kart. Pokazujemy je by dziecko instynktownie wychwyciło zasady czytania. 

Tutaj jeszcze chcę sprostować jedną kwestię. Uważam, że sam Glenn Doman źle to ujął pisząc, że rodzic jest najlepszym nauczycielem i zachęcając, żeby uczyć swoje dziecko. Ja też teraz najchętniej bym zmieniła nazwę bloga. To, że kogoś uczymy od razu kojarzy się ze szkołą. W czytaniu globalnym my jedynie zapewniamy dziecku otoczenie słowami odpowiedniej wielkości, czyli takimi, które jest w stanie odczytać i …ono się uczy samo, po swojemu, zapewnie każde nieco inaczej kombinuje, żeby opanować czytanie.

(…) dziecko może czytać zanim zacznie mówić (…)

Czytanie globalne metodą Domana a język polski

Zupełnym mitem jest, że czytanie globalne nie działa na język polski ze względu na to, że to język fleksyjny. Ci, którzy twierdzą nie doceniają zdolności dzieci do instynktownego rozgryzania zasad języka. Mogą tak też mówić rodzice, którzy coś zaczęli, ale nie dotrwali dokońca, aby móc się cieszyć sukcesem.

Rozwój czytania można porównać do rozwoju mowy. Kiedy mówimy do dziecka to nie tłumaczymy, a dziecko samo sobie wydedukuje, że kotek to kotek, ale pokazujemy kotkowi. Podobnie jest z czytaniem, nie musimy pokazywać dziecku słowa w każdej odmianie, żeby potrafiło je przeczytać w każdej możliwej formie. 

Czytanie na głos a umiejętność czytania

Czytanie na głos a czytanie dla siebie to dwie różne umiejętności. Nauka czytania na głos może nie iść w parze z umiejętnością czytania. Niektórzy rodzice uważają, że dziecko nie potrafi czytać, kiedy nie czyta na głos. Tak naprawdę dzieci czytają o wiele wcześniej niż nam to pokazują i same kompletnie nie zdają sobie z tego sprawy. 

(…) nie musimy pokazywać dziecku słowa w każdej odmianie, żeby potrafiło je przeczytać w każdej możliwej formie. 

Czytanie globalne w wielu językach

Czytanie globalne można wykorzystać do rozwijania innych języków. Rodzice często nie doceniają tego aspektu, ponieważ dużo jest błędnych przekonań. Najczęściej uważają, że najpierw muszą poznać język polski, a potem jakiś język obcy. I dodatkowo obawiają się mieszania języków, a to jest akurat świetny objaw. Dziecko mieszając w zdaniu dwa języki pokazuje, że uczy się już myśleć w tych językach i uczy się, że zwierzątko to „kotek” i „cat”. Dziecko w ten sposób przekonuje się, że jest więcej niż jeden sposób komunikacji i staje się bardziej otwarte na nowe doświadczenia.

Innym mitem jest, że wprowadzenie dodatkowego języka opóźni rozwój mowy. Nie mamy pojęcia skąd takie przekonanie się wzięło, bo tak naprawdę szybka prezentacja kart przyspiesza rozwój mowy. Najczęściej problemy z opóźnioną mową związane są ze słuchem i logopedzi pracując z dziećmi, wspierają się właśnie pokazywaniem kart ze słowami. 

Jak kurs “Taki Maluch a już Czyta” ewoluował do obecnej formy

Pierwsza edycja kursu odbyła się na żywo w styczniu 2021 roku. Doszłyśmy jednak do wniosku, że dla rodziców 5 godzin pod rząd to zdecydowanie za dużo. Inną kwestią było to, że ja ówczesna współtwórczyni kursu nie zdążyłyśmy powiedzieć wszystkiego w tym czasie. Rodzice dostali nagranie z live na platformie jak również wszystko o czym nie zdążyłyśmy powiedzieć w formie kilku ok. 40-minutowych lekcji.

W czerwcu 2021 roku miała miejsce premiera kursu w nowej odsłonie w formie mini-lekcji z prezentacjami zawierającymi najważniejsze informacje. Tematem przewodnim tej wersji szkolenia było czytanie globalne, niemniej jednak poszerzyłyśmy ten temat o treści motywacyjne, jak również o wiedzę dotyczącą rozwoju mózgu. Lekcje zostały wgrane na platformę, z której obecnie korzystają kursanci.

W lipcu 2021, po tym jak zostałam z kursem sama rozpoczęłam współpracę z Martyną Gąsior- domanową koleżanką, z którą wymieniam się doświadczeniem i kartami do czytania od początku działania z moją młodszą córeczką. O ile mam wiedzę i sporo praktyki to nie ogarniam kwestii technicznych, jak również nie mam na to czasu, więc nie jestem w stanie działać sama. Aktualnie kurs jest ulepszany, jeszcze lepiej organizowany, wzbogacany o jeszcze więcej wiedzy i teraz jest w nim doświadczenie dwóch mam z trójką dzieci, ale nie tylko bo wspominam o innych, którzy odnieśli sukces. Dla wszystkich kursantów stworzyłyśmy prywatną grupę na Facebooku, gdzie zbieramy feedback oraz odpowiadamy na pytania i zachęcamy do dyskusji i chwalenia się rezultatami.

Wyrzuciłyśmy moduł coachingowy z treściami motywacyjnymi. Na jego miejsce jest jedna lekcja z radami co robić jak nam zabraknie motywacji i sporo nowych tematów. Wszystkie lekcje są wgrane na platformę i czekają na Ciebie w cenie promocyjnej 597 zł do czasu stworzenia przez nas ostatecznej wersji, bo średnio co tydzień dochodzi coś nowego. Dołączając teraz masz wpływ na ostateczny wygląd kursu. Być może podpowiesz nam co jeszcze dograć.

(…) doświadczenie dwóch mam z trójką dzieci, ale nie tylko bo wspominam o innych, którzy odnieśli sukces.

W momencie gdy dopracujemy wszystko na tip top cena wzrośnie na stałe do 497 zł. Przewidujemy też opcję tzw. high ticket z możliwością indywidualnych konsultacji podczas oraz po zakończeniu kursu. To co poprawiamy aktualnie to np. nagrania, na których wspomniałam poprzednią współtwórczynię kursu, czy drobne literówki w prezentacjach.

Plan kursu “Taki Maluch a już Czyta”

Zapraszam do zapoznania się z tematyką kursu. Tak jak pisałam wcześniej dogrywamy kolejne lekcje. Wiedzy jest ogrom, ale teraz jest w bardzo przyjaznej formie. O ile kiedyś rodzic mógł być przytłoczony 40-minutową lekcją, czy 5 godzinami na żywo to teraz tą samą treść i jeszcze więcej może przerabiać słuchając lub oglądając w 5-10 minutowych sesjach. Kurs idealny dla zabieganych, a tak naprawdę każdy rodzic czy pracuje czy nie nie narzeka na brak czasu.

Lekcje w kolorze czerwonym nie zostały jeszcze nagrane. Będę w miarę na bieżąco uaktualniać. Tak jak pisałam wcześniej co ok. tydzień jest dogrywana kolejna.

Moduł 1: Na czym polega czytanie globalne

– Wstęp

– Jak przerabiać ten kurs

– Jakie jest Twoje „dlaczego”

– Czym jest czytanie globalne metodą Domana

– Główny cel metody czytania globalnego

Czemu warto, żeby dziecko nauczyło się czytać zanim pójdzie do szkoły

Jak uczy się mózg i dlaczego jest to metoda przyjazna dzieciom

– Pierwsze kroki, czyli co zrobić żeby zacząć działać już dziś

Moduł 2: Aspekty techniczne metody

– Stymulacja wzroku

– Przygotowanie kart dla dziecka od 3 do 12 miesiąca

– Słowa dla dziecka do roku

– Słowa dla starszych dzieci

– Techniczne aspekty nie są tak ważne

– Aspekty techniczne- wielkość i kolor czcionki

– Aspekty techniczne- powtórki

Moduł 3: Sposoby prezentacji kart do czytania

– Kiedy prezentować karty

– Wrzuć na luz

– Przez jaki czas dziecko powinno się skupić

– Jak szybko prezentować karty

– Ile kart należy pokazać

– Jak prezentować karty

– Alternatywne sposoby prezentacji

– Zabawa z kartami

Moduł 4: Plan działania

– Tworzenie zestawów kart

– Planować czy nie?

– Ścieżka wolności

– Szczegółowy plan działania

– Pracujesz? – Jasne, że się da

– Pracujący rodzic – ustal priorytety

– Pracujący rodzic i otaczanie dziecka słowami – w praktyce

– Sprawdzanie dziecka

Kilka szybkich sposobów na brak motywacji

– Organizacja, czyli ustalenie priorytetów oraz wskazówki jak ogarnąć karty

Jak zorganizować domanową przestrzeń, przydatne akcesoria

Moduł 5: Oprócz kart z pojedynczymi słowami

– Wyrażenia i zdania

– Przykłady książek

– Zalecenia Domana dotyczące książek przyjaznych małemu czytelnikowi

– Domanowe ksiazki dostepne na rynku

– Książki na ostatnią prostą w czytaniu

Wsparcie on-line–nasze podejście

– Polecane wsparcie online

Moduł 6: Czytanie globalne w praktyce- droga do sukcesu z Mają

– Harmonogramowe początki

– Ścieżka wolności

– Więcej języków w czytaniu

– 2,5 latka zaczyna czytać

– 3,5 latka czyta oficjalnie pierwszą książkę w języku polskim

– Chwalić i cieszyć się czy nie

– 3 miesięczny intensywny program czytania

– Od prostych do zaawansowanych książek

– Dłuższe przerwy

– O dyskretnym sprawdzaniu

– Czy język ma znaczenie

– Samodzielne czytanie ze zrozumieniem w 5 językach

Moduł 7: Czytanie globalne w praktyce- nasze wspólne doświadczenie z maluchami i relacje innych mam:

– Pierwszy rok z Anitką

– Anitka- krok milowy

– 15- miesięczna Anitka zaczyna czytać po angielsku

– Historia Ignasia- od początku do 1,5 roku

– Historia Ignasia- stopniowa zmiana podejścia jego mamy

– Intensywność ma znaczenie- relacja innej mamy

– Małe i duże sukcesy innych

Moduł 8: Warto wiedzieć

-Na wszelki wypadek sprawdź

– Czytanie globalne działa też na jezyk polski

– Dzieci „niepokazywacze”

– Uwierz w swoja intuicję

– Inspiracje z metody Shichidy

– Dlaczego rodzice powinni mieć tą wiedzę

– Dla jakich rodziców jest ta metoda

– Dla jakich dzieci jest ta metoda

– Czym nie warto się przejmować

– Czytanie globalne w kilku językach

– Nigdy nie trać wiary w swoje dziecko

– Czytanie globalne z dzieckiem niepełnosprawnym, z zespołem Downa, z autyzmem itp.

Moduł 9: BONUS –tematy dodatkowe dla tych, którzy przerobili  50% kursu (jedyny moduł, który w ostatecznej wersji kursu zostanie zamknięty, zablokowany na początku, bo resztę wiedzy rodzice muszą mieć „na już”)

– Czy bez kart się da? – pomysły na działanie bez wykorzystania kart wspierające czytanie globalne

– Ile czasu potrzeba aby dziecko nauczyło się czytać

– Pierwsze oznaki ze dziecko czyta

Dla kogo jest nasz kurs?

Z kursu skorzystają przede wszystkim rodzice małych dzieci, w wieku niemalże od urodzenia do 6 roku życia, jak również rodzice starszych dzieci, które mają problemy z nauką czytania i chcą pomóc swoim dzieciom opanować lub udoskonalić tą umiejętność. Polecamy też wszystkim kobietom planującym ciążę i w ciąży. Poznanie tajników czytania globalnego jeszcze zanim maluch pojawi się na świecie pozwoli na spokojne i bezstresowe przygotowanie wszystkich niezbędnych materiałów.

Kurs idealny dla zabieganych.

Jak uzyskać dostęp do kursu

Jeśli jesteś zainteresowana naszym kursem koniecznie kliknij tutaj. Wszystkie lekcje są nagrane na platformie kursowej i masz do nich dostęp kiedy tylko zechcesz.

Wartość kursu oszacowana na podstawie sumy ceny książek oraz szkoleń internetowych oraz na żywo, którymi się wspierałyśmy wynosi 6000 zł. Nie liczę tutaj bezcennej wartości ponad 5 lat praktycznego doświadczenia z dzieckiem oraz czasu poświęconego na zbieranie tej wiedzy, jak również czasu poświęconego na nagrywanie lekcji kursowych, a wcześniej na opracowanie całego materiału w perfekcyjnie zorganizowany sposób (przeciwieństwo bloga, bo na blogu to wiem, że czasem jest chaos, ale nic na to nie poradzę, bo blog jest darmowy i nikt mi za darmo nie pomoże go “ujarzmić,” a sama nie potrafię).

Chcemy dotrzeć do jak największej liczby rodziców, dlatego wchodzimy na ten rynek z ceną stosunkowo niską 597 zł. W przyszłości planujemy opcję z całorocznym coachingiem, ale tylko dla wybranych.

Wartość kursu oszacowana na podstawie sumy ceny książek oraz szkoleń internetowych oraz na żywo, którymi się wspierałyśmy wynosi 6000 zł. Nie liczę tutaj bezcennej wartości ponad 5 lat praktycznego doświadczenia z dzieckiem oraz czasu poświęconego na zbieranie tej wiedzy, jak również czasu poświęconego na nagrywanie lekcji kursowych, a wcześniej na opracowanie całego materiału w perfekcyjnie zorganizowany sposób. (…) Wchodzimy na ten rynek z ceną stosunkowo niską 597 zł.

Polecam zaglądnąć też tutaj:

Konsultacje z Jordan z Doman International, z których pochodzi cytat we wstępie (nagranie oraz tłumaczenie)

Spis treści na blogu w zakresie czytania globalnego

Będzie mi  bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz i podzielisz się swoim doświadczeniem i przemyśleniami.

Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam do śledzenia fanpage na Facebook’u: Wszechstronne wspieranie rozwoju dziecka, na Instagram @teachyourbaby_pl, na którym wrzucam różności „od kuchni” oraz do subskrypcji (okienko na stronie głównej bloga i kanał RSS). Jest też możliwość zapisu na newsletter. Po Nowym Roku będę na bieżąco się dzielić informacjami dotyczącymi wczesnej edukacji zanim pojawią się na blogu w tematyce prawopółkulowości, czyli metody Domana, metody Shichidy i metody Heguru oraz dwujęzyczności i nauki języków.

Zapraszam też do grupy dla rodziców wplatających metodę Domana w wychowaniu swoich dzieci, którą sama założyłam na Facebook’u: Metoda Domana i nie tylko- grupa wymiany doświadczeń dla rodziców. Dołączając do grupy możecie liczyć na sporą dawkę motywacji, na naprawdę ciekawą wymianę doświadczeń oraz na pomoc w nurtujących Was kwestiach.

U mnie możecie też kupić książki wydawnictwa Usborne. Zapraszam na fanpage sprzedażowy Teachyourbaby- angielskie książki dla dzieci oraz na Instagram @teachyourbabyksiazki.

0 CommentsClose Comments

Leave a comment