„Magia tkwi w dziecku, a nie w kartach”

Glenn Doman

Treść poniższego artykułu w skrócie:

  1. Ostatnie dni, żeby się załapać na drugą edycję kursu (kolejna pewnie za kilka miesięcy)
  2. Kto z niego skorzysta, a dla kogo nie jest ten kurs
  3. Dlaczego wybrałyśmy taką tematykę
  4. Problemy, których pewnie nie będziesz mieć, jeśli się zaangażujesz
  5. Co robić jeśli nam brak wiary, że to działa
  6. Szczegółowy plan kursu Szczęśliwe i Inteligentne Dziecko

Kurs dla rodziców owocem współpracy

Niemalże każdego tygodnia dostaję zapytania o szkolenie, kursy, czy konsultacje od rodziców, których przytłacza ilość informacji na blogu. Nie napisałam jeszcze wszystkiego, a i tak jest sporo. Dzisiaj z radością informuję, że dzięki współpracy z Anetą Łukasik powstał kurs Szczęśliwie i Inteligentne Dziecko dotyczący rozwijania językowego dzieci, który na stałe zagości na naszej platformie i dlatego chciałam o nim napisać kilka słów. W najbliższą niedzielę tj. 17.01 o godzinie 16:00 zaplanowałyśmy drugą edycję na żywo. Uczestnicy dostaną również dostęp do platformy z nagraniem i poszerzeniem kursu. To ostatnia szansa wziąć udział, bo planujemy się skupić nad rozbudową platformy i wgrywaniem dodatkowych materiałów dla tych, którzy dostęp wykupili i którzy wykupią i w związku z tym kolejna edycja może być nawet za kilka miesięcy. Mój blog to moje hobby, czasem ta wiedza i doświadczenie nie są zbytnio uporządkowane. Dzięki Anecie powstało coś dla tych, którzy chcą czegoś więcej.

Dla kogo jest nasz kurs?

Z kursu skorzystają przede wszystkim rodzice małych dzieci, w wieku niemalże od urodzenia do 6 roku życia. Jest to wiek, w którym dzieci określa się lingwistycznymi geniuszami, ponieważ potrafią z łatwością przyswoić język obcy. Jest to związane z tym, że do 3 roku życia dominuje u nich prawa półkula mózgu, która umożliwia intuicyjne i bezwysiłkowe przyswajanie języka. W tym wieku nie wolno dzieci uczyć tak jak w szkole, ponieważ rezultat będzie minimalny i dzieci nie opanują tego, co w języku jest najważniejsze czyli rozumienia i mówienia. Bez komunikacji niemożliwe jest efektywne przyswojenie języka, a niestety rozwój mowy jest najczęściej omijanym aspektem w przyswajaniu języków przez dzieci. 

(…)do 3 roku życia dominuje u nich prawa półkula mózgu, która umożliwia intuicyjne i bezwysiłkowe przyswajanie języka.

Dlaczego jako tematykę kursu wybrałyśmy rozwój językowy? 

Mamy w tym największe doświadczenie, ponieważ wraz z Anetą jako nauczycielki angielskiego, przez lata widziałyśmy problemy i trudności z jakimi dzieci borykają się ucząc się języka. W szkole niestety jest to często wkuwanie, a tak naprawdę językiem powinno się otoczyć czyli zbudować wokół dziecka angielskie środowisko. 

Jakie są najczęstsze problemy rodziców, którzy nie wiedzieli o tym, że wczesne przyswajanie języka jest najważniejsze?

Naszym celem jest uświadamianie rodziców i zmotywowanie ich do tego, żeby otaczali dziecko językiem obcym w kluczowych latach życia. Jeśli tego nie zrobią w przyszłości mogą ich spotkać następujące problemy:

  • Negatywne nastawienie dziecka do angielskiego
  • Przekonanie, że angielski jest trudny i nudny
  • Postrzeganie języka jako tylko przedmiotu w szkole, a nie umiejętności przydatnej w życiu 
  • Myślenie tylko o kartkówkach i sprawdzianach i ocenach z nich – niestety czasami działała reguła zakuć, zdać, zapomnieć 
  • Bardzo wolne postępy w przyswajaniu języka – zapominanie słówek, wiele lat „technicznej” nauki gramatyki, ale często problemy z jej rozumieniem
  • Ogólne znudzenie przyswajaniem języka 
  • Brak zainteresowania książkami po angielsku jako zbyt trudnymi do czytania
  • Problemy z mówieniem nawet wśród maturzystów – w Polsce mówi się, że dzieci mają milczącą znajomość języka 

Jak efektywnie rozwijać dziecko językowo?

Na naszym kursie omawiamy podstawowe zagadnienia, jakie wpływają na rozwój językowy. Nie ma szans na efektywny rozwój języka, jeżeli nie wiemy jak rozwija się mózg dziecka. I temu zagadnieniu poświęcamy bardzo dużo miejsca. Korzystałyśmy z wiedzy nie tylko pedagogów, ale również neurochirurgów, którzy na co dzień mają do czynienia z różnymi dysfunkcjami lub uszkodzeniami mózgu. Okazuje się, że prawie cała edukacja wykorzystuje tylko lewą półkulę naszego mózgu, natomiast możliwości prawej są ogromne. Kiedy wykorzystujemy, zarówno lewą, jak i prawą półkulę, jesteśmy w stanie rzeczywiście zdobywać wiedzę. Rozwijamy wtedy umiejętności i praktykę, a nie tylko teorię. Nie powinniśmy zakuwać i zapominać słówek i gramatyki, ale przyswajać języki efektywnie i łatwo zapamiętywać.

Okazuje się, że prawie cała edukacja wykorzystuje tylko lewą półkulę naszego mózgu, natomiast możliwości prawej są ogromne.

Te informacje udało nam się zdobyć w większości z książek, które są u nas niedostępne. Najlepiej wyjaśnia to japoński edukator Makoto Shichida, jego książek nie znajdziecie w Europie, obecnie w sprzedaży są tylko dwie przetłumaczone na angielski, nam udało się zdobyć cztery 😉 Trzy z Japonii, a czwartą z Australii. 

Dodatkowo, a może przede wszystkim bo praktyka jest najważniejsza opowiem Wam o swoim wieloletnim doświadczeniu w rozwijaniu umiejętności językowych moich córek. Ze starszą zaczynałam najpierw tylko z angielskim, potem były włoski i jednocześnie hiszpański i niemiecki. Obecnie Maja już prawie 5 lat i płynnie komunikuje się w dwóch językach (w polskim i angielskim) i czasami we włoskim, jak jej się chce 😉 raz w tygodniu spędza około trzech godzin komunikując się po hiszpańsku lub niemiecku. Mała Anitka jest prowadzona trochę inaczej. Ma już prawie 10 miesięcy i od razu jest wystawiona na wszystkie języki. Moim zdaniem rodzic powinien robić tak, jak czuje. Dzieci są różne i różne są możliwości rodziców. Do tego Aneta też dołoży trochę nauczycielskiego doświadczenia, z którym jako nauczyciel w pełni się zgadzam.

Co robimy jeżeli nie do końca wierzymy w te metody? 

Tak naprawdę wątpliwości są naturalne, bo edukacja zupełnie inaczej wygląda i najpierw będziemy ufać temu, co znamy. Jednak zdecydowana większość osób nie czuje się pewnie z językiem obcym, nawet jeżeli uczyli się go wiele lat w szkole, a nawet na studiach. Najlepiej podejść na luzie i spróbować. Lepiej jest coś zrobić niż zmarnować szansę. Wielu rodziców było nieprzekonanych, a gdy obserwowali rozwój językowy dzieci, zaczęli nabierać entuzjazmu i rozwijać je dalej. Jest to bardzo motywujące i dodatkowo jest to super wartościowy sposób spędzania czasu z dzieckiem. 

Wielu rodziców było nieprzekonanych, a gdy obserwowali rozwój językowy dzieci, zaczęli nabierać entuzjazmu i rozwijać je dalej.

Dla kogo nie są te metody? 

Jeżeli ktoś oczekuje szybkich rezultatów i łatwo się stresuje to nie ma po co zaczynać, dlatego, że przyswajanie języka jest długim procesem. Ten kurs również nie jest dla rodziców, którzy nie dążą do spędzenia jak największej ilości czasu ze swoim dzieckiem.  Nie jest to również opcja dla rodziców, którzy mają potrzebę chwalenia się przed rodziną i znajomymi, jak genialne jest ich dziecko. To są metody mające służyć rozwojowi dziecka, a nie realizowaniu ambicji rodziców. Sorki, że tak ostro, ale taka jest prawda 🙂 

Plan kursu Szczęśliwe i Inteligentne Dziecko

Na żywo podzielimy się z Wami na zmianę z Anetą 3 godzinami wiedzy i doświadczenia. Następnie uczestnicy dostaną dostęp do platformy, na której znajdą nagranie ze szkolenia oraz systematycznie wgrywane poszerzenie kursu w postaci modułów i lekcji.

Moduł pierwszy

Budowa i działanie mózgu 

Lekcja 1 – Right Brain Education in Infancy – theory and practice – Makoto Shichida

Lekcja 2 – The Mystery of the Right Brain – Makoto Shichida

Lekcja 3 – Glenn Doman o mózgu

Lekcja 4 – 5 seconds rule – Mel Robbins

Lekcja 5 – Wiedza medyczna od neurochirurgów

Moduł drugi 

Intelientne dziecko

Lekcja 1 – Makoto Shichida o rozwoju języka

Lekcja 2 – Dzieci są lingwistycznymi geniuszami 

Lekcja 3 – Otaczanie nie nauka

Lekcja 4 – Stworzenie obcojęzycznego środowiska

Lekcja 4 – Język w praktyce (5 lat praktyki z Mają) 

Lekcja 5 – Język z niemowlaczkiem (z Anitką) 

Lekcja 6 – Co robimy jeżeli nie do końca wierzymy w te metody? 

Moduł trzeci 

Źródła języka – darmowe i płatne w internecie 

Lekcja 1 – Bajki

Lekcja 2 – Piosenki 

Lekcja 3 – Książki – ladybird, usborne, meg and Mog, Julia Donaldson, 

Lekcja 4 – Aplikacje 

Lekcja 5 – Strony do pobrania materiałów 

Lekcja 6 – Platformy 

Moduł czwarty

Szczęśliwe dziecko 

  1. Edukacja serca 
  2. Podążanie za dzieckiem 
  3. Wiara w dziecko 

Moduł piąty

Metoda Kaizen

Moduł szósty

Pytania i odpowiedzi

Jak uzyskać dostęp do kursu

Jeśli jesteś zainteresowana/ zainteresowany naszym kursem dostęp można otrzymać pod tym linkiem: http://www.mylibrary.com.pl/?product=inteligentne-i-szczesliwe-dziecko

Polecam zaglądnąć też tutaj:

Spis treści tematów blogowych związanych z językami obcymi

Post o szkoleniu wraz z danymi do wpłaty na Facebooku

Będzie mi  bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz i podzielisz się swoim doświadczeniem i przemyśleniami.

Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam do śledzenia fanpage na Facebook’u: Wszechstronne wspieranie rozwoju dziecka, na Instagram @teachyourbaby_pl, na którym wrzucam różności „od kuchni” oraz do subskrypcji (okienko na stronie głównej bloga i kanał RSS). Jest też możliwość zapisu na newsletter. Po Nowym Roku będę na bieżąco się dzielić informacjami dotyczącymi wczesnej edukacji zanim pojawią się na blogu w tematyce prawopółkulowości, czyli metody Domana, metody Shichidy i metody Heguru oraz dwujęzyczności i nauki języków.

Zapraszam też do grupy dla rodziców wplatających metodę Domana w wychowaniu swoich dzieci, którą sama założyłam na Facebook’u: Metoda Domana i nie tylko- grupa wymiany doświadczeń dla rodziców. Dołączając do grupy możecie liczyć na sporą dawkę motywacji, na naprawdę ciekawą wymianę doświadczeń oraz na pomoc w nurtujących Was kwestiach.

U mnie możecie też kupić książki wydawnictwa Usborne. Zapraszam na fanpage sprzedażowy Teachyourbaby- angielskie książki dla dzieci oraz na Instagram @teachyourbabyksiazki.

0 CommentsClose Comments

Leave a comment