Kolejny etap matematyki metodą Domana: porównania, nierówności (Maja skończyła 12 miesięcy)

Matematyka dla niemowląt

ZNAKI WIĘKSZOŚCI I MNIEJSZOŚCI, CZYLI PORÓWNUJEMY ILOŚĆ KROPEK NA KARTACH PODĄŻAJĄC ZA SUGESTIAMI GLENN’A DOMANA

Dzisiaj wpis szczególny, bo wczoraj Maja skończyła dokładnie roczek. I wraz z urodzinami zaczęliśmy nowy etap matematycznej przygody tj. porównywanie ilości, które możemy również określić jako nierówności. Robi się ciekawie, bo nie można w nieskończoność prezentować jedynie podstawowych działań. A jak wygląda uczenie  takiego niemowlaka? Na razie mówię i pokazuję jej na której karcie jest większa liczba kropek. Do tego potrzebny jest nam znak większości, który na szczęście mamy w naszym matematycznym zestawie. Po pewnym czasie skorzystamy z tego samego, ale odwróconego znaku, aby pokazać, że na jednej z kart jest mniej kropek niż na drugiej.

Czytaj dalej Kolejny etap matematyki metodą Domana: porównania, nierówności (Maja skończyła 12 miesięcy)

Poranki z książką anglojęzyczną (Maja skończyła 11,5 miesiąca)

Książki dla niemowląt

NOWY POMYSŁ NA TE SAME KSIĄŻKI – ZABAWA Z DZIECKIEM TRWA

Jak wspominałam w sekcji Niezbędnik rodzica, już od dawna w nasze poranki wpisały się książki i to nie tylko bajki dla dzieci. Idea wychowania w dwujęzyczności zamierzonej, bądź też nienatywnej zobowiązuje: ja- mama, czytam tylko i wyłącznie w języku angielskim.

Piszę tego posta, bo właśnie nawet przeciągając czytanie jednej książeczki do 5 kolejnych dni, nasz zbiór książek się wyczerpał. I co dalej? Według Domana dzieci podobno nie lubią powtórek, więc odrzuciłam wracanie do każdej z książek jeszcze raz w ten sam sposób. Za to wymyśliłam coś innego – dla nas to nowa zabawa.

Czytaj dalej Poranki z książką anglojęzyczną (Maja skończyła 11,5 miesiąca)

Dlaczego zaczęłam uczyć moje dziecko metodą Domana? Jaki jest mój cel?

Nauczanie przez zabawę

CELEM JEST DOBRA ZABAWA I OGÓLNY ROZWÓJ INTELIGENCJI DZIECKA

Szczerze mówiąc fajnie byłoby jakby mój eksperyment pedagogiczny odniósł sukces, ale aż takiego parcia nie mam. Wiem, że każde dziecko jest inne i szanuję to. I przede wszystkim  nigdy nie robię nic na siłę. Staram się rozbudzić ciekawość mojej córeczki i dobrze się z nią bawić.

Jak rzeczywiście metoda Domana działa i Maja będzie umiała liczyć i czytać (a może już umie :P:P:P) zanim pójdzie do szkoły – super. Jak jej to ułatwi późniejszą naukę, chociażby tabliczki mnożenia- świetnie. Będzie miała więcej czasu na zabawę 🙂 i na rozwijanie swoich zainteresowań, a nauki nigdy nie będzie kojarzyć z niczym nieprzyjemnym, bo po pierwsze podobno pierwszych trzech lat życia się nie pamięta, a po drugie teraz to zabawa, a nie nauka, która odbywa się nieraz naprawdę w mgnieniu oka (czas jest zależny od aktualnego poziomu zainteresowania Mai).  Czytaj dalej Dlaczego zaczęłam uczyć moje dziecko metodą Domana? Jaki jest mój cel?

Pół roku z metodą Domana: czytanie globalne, matematyka z małym dzieckiem (Maja ma 10 miesięcy)

Metoda Domana-czytanie globalne

CUDA NA KIJU – NAUKA OD KOŁYSKI

Uwaga czytający: to co piszę poniżej to są rzeczy niepojęte, jeśli myślimy o niemowlaku. Nie tylko dla was. Dla mnie też. Niejeden uśmiech niedowierzania pewnie wywoła na twarzy mój poniższy tekst.

Czytaj dalej Pół roku z metodą Domana: czytanie globalne, matematyka z małym dzieckiem (Maja ma 10 miesięcy)