Kolejny etap czytania globalnego metodą Domana: wyrażenia dwuwyrazowe (Maja skończyła 11 miesięcy)

STARE NOWE

W sumie to można powiedzieć, że powtarzamy już przerobione wcześniej słowa, ale wg Glenna Domana jest to kolejny etap nauki czytania: wyrażenia dwuwyrazowe, a nie typowa powtórka.

Zresztą Doman nie zaleca typowych powtórek materiału, bo wg niego jest to nudne dla dziecka. Dlatego też jeśli jakieś słowo pojawi się u nas przez pięć kolejnych dni, trzy razy dziennie to po tym czasie zostaje odłożone do pudełka i więcej do niego nie wracamy na etapie pojedynczych słów. Założenie jest takie, że nie jest to konieczne, gdyż małe dziecko ma na tyle chłonny umysł, że owo słowo zostało już poznane i nie zostanie zapomniane.

Hmmm….aż się wierzyć nie chce, ale stosuję się do tych zaleceń, żeby nie zaburzyć mojego eksperymentu. Chcę sprawdzić, czy tak rozpowszechniona na całym świecie metoda Domana działa. Zwłaszcza dla mnie z punktu widzenia nauczyciela zapamiętywanie bez powtórek wydaje się niemożliwe. W sumie z punktu widzenia osoby uczącej się języków mam takie samo zdanie. Ale prawdą też jest, że moja opinia opiera się na nauczaniu na etapie od przedszkola, po szkołę podstawową, gimnazjum i liceum, aż po osoby dorosłe. Nigdy nie pracowałam z niemowlętami 😛

Tak więc w ramach etapu 2 czytania pokazuję Mai te same słowa, które wcześniej widziała, ale w nowej formie. Już nie pojedynczo, ale razem z opisującym dane słowo przymiotnikiem. Oczywiście zgodnie z naszym zamiarem wychowania w dwujęzyczności zamierzonej/ nienatywnej, trzymam się języka angielskiego. Z językiem polskim wkrótce wkroczy tata. Dzisiaj na przykład w naszych zestawach pojawiły się:  clean face – czysta buzia, white flower- biały kwiatek, soft bed- miękkie łóżko, dirty hand- brudna ręka. Maja poznała wcześniej każde słowo z osobna. Oczywiście w gotowym zestawie, który zakupiłam tutaj: Wczesna edukacja są gotowe karty z dwoma słowami. W przypadku tych 15 pierwszych słów, które wydrukowałam, oczywiście musiałam je jeszcze razy wydrukować wraz z opisującym je przymiotnikiem i dzięki temu powstały wyrażenia np. soft nappy- miękka pieluszka, happy Maja- szczęśliwa Maja, tasty milk- pyszne mleczko.

Mój wpis okazał się przydatny? Jeśli tak, udostępnij i podziel się z innymi.  Jestem ciekawa, jak u was wygląda wczesna nauka czytania. Dotarliście do tego etapu? Będzie mi  bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz i podzielisz się swoim doświadczeniem.

Jeśli chcecie być na bieżąco zapraszam do śledzenia fanpage na Facebook’u i do subskrypcji.

Agnieszka Basta

Miłośniczka książek i języków obcych. Z zawodu nauczyciel języka angielskiego. Pasjonatka metod wspierania rozwoju dziecka już od urodzenia. Pomysł na bloga zrodził się z praktycznego doświadczenia z córką. Teoria doszła później. Jeśli chcesz maksymalnie rozwinąć potencjał swojego dziecka jesteś we właściwym miejscu. Mamy ten sam cel. Motywem przewodnim bloga jest metoda Domana oraz dwujęzyczność zamierzona wzbogacone o elementy metody Shichidy oraz metody Heguru. Jeśli chcesz być w stałym kontakcie ze mną zapraszam do zapisu na newsletter i dołączenia do grupy oraz polubienia fanpage na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *